Opbrengst loten Vriendenloterij voor wetenschappelijk onderzoek alzheimer
Samen voor een toekomst zonder alzheimer
Van 19 oktober tot en met 30 november voeren Alzheimer Nederland en de VriendenLoterij in samenwerking met RTL 4 een nationale campagne om aandacht te vragen voor de ziekte van Alzheimer. Onder de noemer ‘Samen voor een toekomst zonder alzheimer’ kan meegespeeld worden in de Vriendenloterij. De opbrengst komt via Alzheimer Nederland onder de vlag van het Deltaplan Dementie direct ten goede aan wetenschappelijk onderzoek.
Bekende gezichten
Veel bekende Nederlanders steunen deze campagne om aandacht voor alzheimer te vragen. BN’ers André van Duin en Irene Moors zijn dé gezichten van de campagne. Zij komen regelmatig voorbij op televisie, in kranten en tijdschriften, op abri’s, online en op de deurmat van veel huishoudens. RTL4 zendt op primetime, met een kijkerspubliek van ruim 1.5 miljoen mensen, een dagelijkse prijsuitreiking uit.
Hoe doet u mee?
Hoe meer mensen meedoen, hoe meer geld er beschikbaar komt voor onderzoek. Meedoen is eenvoudig; u koopt een lot van 13 euro waarvan -zolang u meespeelt- de helft direct naar wetenschappelijk onderzoek gaat. U kunt ook meer loten kopen; voor uw collega’s, werknemers, zakelijke relaties…. Zo komen we sneller tot een oplossing voor alzheimer. U draagt ook bij door berichten over de campagne te delen via Twitter, Facebook, LinkedIn en YouTube. Meer informatie vindt u op www.alzheimer-nederland.nl/vriendenloterij.
0 reacties